Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6090181609   La nova ordre d'avaluació. El paradigma globalitzat d'ensenyament per projectes
2016-2017   Curs. Educació Primària
  
   9/2/2017 - 27/4/2017 (15 hores) de 17:15h a 19:15h
   ESC Teresa Bergadà
   c. Bassa, s/n (Alguaire) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
   La formació es farà a la Sala d'Actes de l'Ajuntament d'Alguaire
  
Inscripció   09/01/2017 - 19/01/2017 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Amb el canvi de paradigma del currículum competencial i globalitzat i la nova ordre d´avaluació, el curs passat, es va fer una formació des dels ST adreçada als caps d´estudis i directors. Allí va sorgir la necessitat de rebre una formació sobre aquest canvi amb més profunditat, liderada per un expert i adreçada a TOT el claustre.
Es va posar de manifest que amb la implementació de la LOGSE hi va haver formacions intensives a tot el territori i que ara mancava.
Fer formacions tan sols als equips directius fa que la transferència al claustre quedi desdibuixada i el missatge per qualitat. Encara que els equips directius transmetem els links, visionem els ppt que ens passen des dels ST o del portal de l´Ateneu. Passem dossiers als claustre amb els infogrames, amb síntesis de l´ordre...

Per això, els equips directius de les escoles de Torrefarrera, Rosselló, Alguaire, Almenar i Alfarràs vam fer palesa aquesta necessitat.
  
Objectius   1.Conèixer l´ordre de l'avaluació formativa: concepte, sentit, justificació i instruments.
2.Iniciar-nos amb les bases d'orientació i rúbriques: criteris d'anàlisi i millora i orientacions d'elaboració
3.Iniciar-nos amb el concepte, sentit i justificació de la globalització. Propostes metodològiques bàsiques.

  
Continguts   Continguts:

1.Avaluació formativa: concepte, sentit, justificació i instruments.
2.Bases d'orientació i rúbriques: criteris d'anàlisi i millora i orientacions d'elaboració. S´exemplificarà rúbriques de "Fluïdesa lectora"
3.Concepte, sentit i justificació de la globalització. Propostes metodològiques bàsiques.
4.Globalització, tipus de projectes i competències bàsiques (el cas de les de l'àrea de coneixement del medi). Anàlisi criterial i millora d'activitats.
5.Projectes monogràfics: cerca i tractament de la informació.
6.Projectes monogràfics: fases i avaluació
  
Formador/a   Enric Queralt
  
Avaluació   Les accions de centre per dur a terme el seguiment i avaluació per a la transferència immediata a l'aula són:
-Assessorament i guia, per part de la formador

- A la fi de cada sessió l´assessor ens formularia una proposta de treball intern del què caldria fer-li´n arribar mostres.
Per tant, entre sessió i sessió hi hauria, com a mínim 15 dies d'interval.
Els materials que s´enviarien serviran per iniciar la següent sessió, a manera de "retorn" analitzat i comentat
L'endemà de cada sessió l´assessor ens faria arribar la còpia del material emprat.

-Possibilitat de veure models diferents d´informes amb la nova ordre, per tal de poder elaborar-ne un de propi cada claustre.
  
Requisits de  certificació   1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat restringida al professorat de les escoles La Rosella de Roselló, Teresa Bergadà d'Alguaire, La Creu de torrefarrera, Esc Pinyana d'Alfarràs i Esc d'Almenar.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   09/02/2017   1715   1915 
 Sessió 2   dijous   23/02/2017   1715   1915 
 Sessió 3   dijous   09/03/2017   1715   1915 
 Sessió 4   dijous   23/03/2017   1715   1915 
 Sessió 5   dijous   06/04/2017   1715   1915 
 Sessió 6   dijous   27/04/2017   1715   1915 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent